Sunday, August 7, 2011

YELLO 2







YELLO 2 に僕の作品が載りました。


第二弾のYELLOです。


質の良い、アートブックです。200限定です。

購入できる場所はこちらへ


では、今回のコンセプトについてお話しましょう。フランスから帰国後の出品だったのですが、白黒で何かと言われたとき、白黒ならば、これからのコンセプトなどをすこしデッサン的に新しい作品のスケッチとして何かできないかなと、手元にある作品を出すのではなく、なまなましくもスケッチを5枚だそうと思いました。

テーマは、まずは一度目を通してみてください。全ての5枚を並べてみると、俺が何が言いたいかという事が頭の中で見えてくるでしょう。目で観て、頭で考える。そして、ひらめいた時、俺がフランスから帰国して何を考えていたかが良く分かるのではないかと思います。

後にこの答えをブログで発表しますが、ヒントは、この日本に今必要な2つの言葉です。

そして、この5枚だけでは足らなかった、もう一つの言葉をBEAMS TからT-shirtで出ることになっています。それが付け加わったとき、初めてのメッセージとして、俺なりのアートとして完了致します。

そうだT-shirtが出たら発表しますこの答え。


When I came back from France, I got an offer from this YELLO magazine crew and they asked me 5 pages with Black & White color only. Since I was talking about a huge earthquake and tsunami with 3 other artists in Cannes, and I thought that I had to develop more things that I can do for this calamity...

So, I came up with an idea which people might realize what my drawing is all about when they put all 5 pages in a row and see..... its like a puzzle though..... you see my 5 drawings and think what all these mean and when you figure out what it is, you know what Japanese need to do right now.... I wont tell you since its not gonna be fun at all if i reveal this answer.

Beams T-shirt will be released sooner or later and this t-shirt is also related to this YELLO and after you see what i design, you are able to think, "oh that whats missing!" like a puzzle.

People say, t-shirt design is not an art.... and art book is not a real work.... but conceptually, I think i did a great job for this series. : )